"Olivia went beyond limits with her ability to drive and coordinate the international marketing strategy and activities"

- Louise Bjürenvall, tidligere kollega UNITY.

Brand etablering, strategi,

go-to market og vedholdende action plan.


Hos UNITY opererede jeg som Head of Marketing & Communication, hvor jeg var ombord fra virksomhedens spæde start. Jeg var frontløber for at opsætte det nødvendige team både med eksterne samarbejdspartnere og rekruttering til internt team.


Herefter etablerede jeg en dybdegående brandstrategi, derefter marketingstrategi og handlingsplan og slutteligt agerede jeg tovholder og ansvarlig for, at de rette områder blev igangsat til rette tid og budget.


I krydsfeltet mellem det strategiske og overordnede ansvar i kombination med dage, hvor jeg har fingrene dybt nede i maskinværket, er netop dér, hvor mine styrker skaber værdi for din virksomhed.

Brandstrategi

- Udvikling af nyt brand & visuel identitet

- Kernefortælling og brandets formål


Marketing- & kommunikations strategi

- Handlings- og aktivitetsplanlægning

- Foto- og video produktioner

- Social Media opsætning

- Pressearbejde

- Influencer set-up

- Events og lokal aktivering


Udvikling af websites og digitale platforme


Interne arbejdsplatforme

- Projektledelse

- CMS for salg og marketing


Udvikling af lokale og internationale kampagner

- Bred erfaring i Sverige, Finland og Danmark

”Olivia is an engaged, energetic and conscientious colleague, who works efficient and with a can-do attitude no matter the situation. Having Olivia onboard was genuinely an asset”

- Rasmus Kjær, tidligere leder BESTSELLER.

Digitale strategier, sociale medier 

og kreative produktioner.


Mine godt 4 år hos Bestseller brugte jeg først I HR-afdelingen, hvor jeg på tværs af Bestsellers 22 individuelle brands arbejdede med employer branding.


Herefter overtog jeg ansvaret for udviklingen af VILA og VERO MODAs digitale marketing strategier på de sociale medier. Det var på samme tidspunkt, hvor SoMe virkelig boomede og de danske virksomheder fik øjnene op for værdien og det mulige salg, der findes via disse kanaler.

SoMe strategi på globalt niveau (med lokal tilstedeværelse)

- Udvikling af strategi til sociale medier

- Udvikling, planlægning og eksekvering af kampagner

- Træning og onboarding for 12 lande i kampagner og årsaktiviteter

- Tæt samarbejde med lande og butikker


Udvikling af influencersamarbejder og kreative events

- Opsætning af strategiske samarbejder med influencers

- Pop-up events og happenings 


Kreative produktioner

- Udvikling af større og mindre kampagneproduktioner

- Eksekvering af photoshoots 


Etablering af nye SoMe koncepter

"Olivia has the ability to quickly envision missed opportunities and with her strategic and creative mind find new ways.

This is extremely valuable, and a strong driver for everybody around her"

- Tina Guldbæk, tidligere kollega abrdn.

Etablering af marketing- og kommunikations aktiviteter i tæt samarbejde med salgsafdelingen.


Hos abrdn har jeg siddet med ansvaret for markedsføring på adskillige investeringsprojekter. Det gælder alt fra hjemmesider til aktie- og obligationsfonde, til marketing- og brandstrategier for nyopførte ejendomme med fokus på salg af nye ejerlejligheder. Hos abrdn var jeg ansvarlig for at sammensætte det korrekte team, kommunikere KPI’er til ledelsen og sørge for at løfte de operationelle opgaver.

Etablering af brand

- Visuel identitet og udformning af projerkternes grundfortælling


Marketing strategi

- Målgrupper og valg af kanaler 

- Handlingsplan


Website opbygning og vedligeholdelse


Ansvarlig for følgende aktiviteter:

- Kampagneplanlægning og kreativ storytelling på tværs af projekter 

- Produktion af billede- og videomateriale

- Indhentning af testimonials og lokal storytelling


Sociale medier og nyhedsbreve

alt godt starter med en kop kaffe. kontakt mig i dag.